keskiviikko 26. heinäkuuta 2017

Kotona Taas - Perillä Quitossa

Oli mukava saapua pitkän matkan jälkeen kotiin, varsinkin kun aurinko paistoi ja lämpö oikein hiveli heti koneesta ulos astuttuani. Kesä oli saapunut Quitoon minun poissaollessani.

Vierailut seurakunnissa ja ystävien Suomessa luona olivat kuin kulaus vilvoittavaa vettä auringonpoltteessa. Jotenkin sitä oli tottunut tähän arkeen eikä tajunnutkaan miten paljon kaipasi Suomeen ja kaikkien teidän luoksenne.

Näköala makuuhuoneemme ikkunasta.
 Toisaalta oli myös ihana saapua kotiin ja tavata pitkästä aikaa Napo ja Mikael. Jopa Napon poika, Jonathan ja koiramme Bailarina olivat minua vastassa lentokentällä. Kaikkia heitä oli ehtinyt tulla jo ikävä ja oli mukava päästä samantien halaamaan ja tervehtimään heitä.

Kiitos jokaiselle joka toivotti minut tervetulleeksi ja kuunteli kertomuksiani Ecuador-työstäni. Oli ihana pystyä niitä jakamaan tiedän kanssanne. Toivon että ne innostavat teitä rukoilemaan minun, perheeni ja työni puolesta. Tarvitsemme Jumalan johdatusta ja varjelusta joka päivä ja olen syvästi kiitollinen jokaiselle teistä jotka kertoivat rukoilevanne puolestani.

Bailarina valmiina lähdössä lenkille.
 Napo karsi kukkapensaita ja muitakin pihassa kasvavia kasveja ennen Suomeen lähtöäni. Nyt oli mukava nähdä että kukkia oli kuitenkin jo ehtinyt tulla. Joskus on tarpeen leikata turhat oksat pois rasittamasta, vaikka se miten koskisi ja tuntuisi epäreilulta.

Kotiinpalu oli ilonkin keskellä vaikea. Jouduin lyhentämään matkaa koska sain täältä viestin mieheltäni Napolta että poikamme Mikael ei voi hyvin. 

Vielä ei ruusussa ole kukkia mutta onneksi hibiskus tekee parhaansa.
Lepäämme täällä Jumalan lupauksissa ja siinä varmuudessa että Hän on uskollinen. Me emme tiedä mitä tulee tapahtumaan tai miksi Hän on tämän sallinut tapahtua. Mutta tärkeintä on että Herra itse tuntee ne ajatukset joita Hänellä on meitä kohtaan, ne ovat rauhan eikä turmion ajatuksia ja Hän on luvannut meille tulevaisuuden ja toivon.


Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.
Jeremias 29:11

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti