keskiviikko 18. lokakuuta 2017

Kiitä Herraa!

Kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi; sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
Room. 6:6-7 KR33/38
Daavid muistuttaa itseään psalmissa 103 ettei hän unohtaisi mitä hyvää Jumala on hänelle tehnyt. Monet meistä ovat tietoisia siitä hyvästä mitä saamme valtiolta tai työpaikastamme tai läheisiltä ihmisiltä. Mutta muistatko sen hyvän mitä Jumala on sinulle antanut?



On olemassa niin monia syitä ylistää Jumalaa. Daavid tuntuu melkein puhuvan itselleen ja yllyttävän itseään, siuluaan ja kaikkea mitä hänessä on ylistämään Jumalaa ja hänen pyhää nimeään.

Daavid kohtasi monia ongelmia elämänsä aikana. Hän teki syntiä ja oli sairaana ja masentui. Kuitenkin hän aloittaa psalmin ylistämällä Jumalaa siitä hyvästä mitä Jumala on hänelle tehnyt.

Pystynkö minä ylistämään Jumalaa ongelmieni keskellä ja kiittämään Häntä siitä hyvästä mitä Hän on minulle tehnyt?

Kiitä Herraa, minun sieluni, ja kaikki, mitä minussa on, hänen pyhää nimeänsä.
Kiitä Herraa, minun sieluni, äläkä unhota, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt,

hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi,

joka lunastaa sinun henkesi tuonelasta ja kruunaa sinut armolla ja laupeudella,
joka sinun halajamisesi tyydyttää hyvyydellään, niin että sinun nuoruutesi uudistuu kuin kotkan.
Psalmi 103:1-5 

 Kiitos Herra että sain kuolla kanssasi ristillä. Auta etten palaisi entiseen vaan voisin todella elää uutena itsenäni. Kiitos että minut on edessäsi lunastettu ja vapautettu synneistäni ja pahoista teoistani. 

Tiedän että teen syntiä koska olen syntinen ja täällä maan päällä en tule koskaan siitä olemaan vapaa. Anna minun kuitenkin luottaa sinuun ja tukeutua sinuun kaikessa niin ettei minun enää tarvitsisi jatkuvasti tehdä pahaa ja rikkoa itseäni ja toisia vastaan. 

Kiitos siitä että sinun suuruutesi ja voimasi erityisesti näkyy heikkoudessa, koska minä olen niin heikko. Minussa ei ole mitään joka voisi minut yksin pelastaa vaan olen täysin halujeni ja heikkouksieni vallassa. Siksi onkin niin ihmeellistä ettet sinä minua tuomitse vaan vielä sanot olevasi entistä suurempi ja rakastavasi minua yhtä lailla. Anna minun joka päivä muistaa tuo rakkautesi ja luottaa siihen yhä syvemmin.



Minä ylistän sinua Jumala kaikestä hyvyydestäsi jonka Sinä annat minulle rakkaudestasi. Minä kiitän ja ylistän Sinun nimeäsi elämäni keskellä, myös silloin kun olen tehnyt syntiä, olen sairaana tai masentunut. Silloinkin Sinä kannat minua ja teet minulle hyvää.
Aamen.

Jumala, minun sydämeni on valmis, minun sydämeni on valmis: minä tahdon veisata ja soittaa.
Psalmi 57:8
Mistä sinä kiität Herraa tänään?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti